He is (not) a spineless politician who always does what he is told – former Swazi politician sues newspaper

MISA-Swaziland | Alert March 5 2014 The former deputy prime minister of the Kingdom of Swaziland was yesterday awarded E200,000 ($US20,000) in an out-of-court settlement against the country’s only privately owned daily newspaper. The details of the case appear in today’s Swazi Observer, a daily newspaper effectively owned by the nation’s ruler King Mswati III.Continue reading “He is (not) a spineless politician who always does what he is told – former Swazi politician sues newspaper”

Slow down on using media: deputy PM tells ministers

MISA-Swaziland Alert August 8 2013 Swaziland’s deputy prime minister, Themba Masuku, has told cabinet members to slow down on the usage of national radio and the media in the lead up to national elections, according to reports in the Swazi Observer. “Everything has to be managed. This is meant to avoid a situation where someContinue reading “Slow down on using media: deputy PM tells ministers”