Swazi TV reporters suspended

MISA-Swaziland | Alert January 24 2014 Swazi TV, the nation’s only operating television station, has suspended three employees for allegedly turning up late for an assignment, according to the Times of Swaziland. The local media reports that the suspended staff members are editor-in-chief Oscar Mabusela and news reporters Zodwa Dlamini and Mbongwa Dube. “The suspensionContinue reading “Swazi TV reporters suspended”

When will Swazi TV grow up?

MISA-Swaziland Alert October 7 2013 A letter to the editor at the Times of Swaziland, published on Friday October 4, 2013, has lamented the poor standard of television in the country. The letter, titled “When will Swazi TV grow up?” and written by “Nkosinathi ‘Umsutfu’,” describes the unprofessional, rude, and boring service offered by the country’sContinue reading “When will Swazi TV grow up?”

Evaluation of State Broadcasting in Swaziland, 2006

The State has control over the two national broadcasters, Swazi TV and SBIS (radio). The playing field is still not level as there are no community radio stations neither are there privately owned radio stations save for the Christian radio station, the Voice of the Church which is a franchise of Transworld Radio. One of the major hindrances regardingContinue reading “Evaluation of State Broadcasting in Swaziland, 2006”